Dolgozott a Diósgyőri Vasgyárban is üzemmérnökként, katonáskodott Horthy mellett, ám a tehetsége itt is csakhamar feltűnt, így inkább a tervezés irányába sodródott tovább az életútja. Számos helyen dolgozott, mígnem ösztöndíjat nyert Németországba. Eztán bejárta Európa fontosabb városait, dolgozott rakodóként, tervezőmérnökként, összeszerelőként is. Elhatározta, hogy kijut az Amerikai Egyesült Államokba és megnézi az 1904-es autó kiállítást St. Louisban. Ezt a tervét sikerült is megvalósítania, közben számos helyen számos munkakörben dolgozott is, és megtanult angolul.
1905 decemberében a Fordnál állt munkába a fiatal tervezőmérnök. Ekkoriban a cég szinte semmit sem gyártott önállóan; az alkatrészeket a Dodge Brothers szállította. Galamb József tehetségére és nagyfokú precizitására lenyűgözte Henry Fordot, ezért 1907 elején egy új, olcsó, könnyen kezelhető, kis súlyú, és sorozatban is gyártható autó megtervezésével bízta meg. Az 1908 októberében gördült le a gyár műhelysoráról az első Ford T modell, ami rendkívül sikeres lett alacsony ára, könnyű javíthatósága, könnyed kezelhetősége, és rendkívül jó kezelhetősége miatt. 1927-ig 15 millió T modell hagyta el a gyárat, és Henry ford elérte amit szeretett volna. Még a munkásai is meg tudták vásárolni az autót pár évi keresetükből spórolva. A siker kulcsa a felhasznált anyagokban, valamint a szerkezeti módosításokban rejlik A Galamb József által tervezett bolygóműves sebességváltó nemcsakhogy jóval egyszerűbb volt a korábbi váltóműveknél, de kissebb súllyal is bírt.
Az akkor használatos váltók rendkívül nehezen kezelhetőek voltak, kvázi szakértelem kellett a helyes kezelésükhöz, hogy a felhasználó ne tegyen kárt bennük egy rossz mozdulattal.
Olyan sebességváltóra volt szükség, amely biztonságos működtetéséhez nem volt szükség semmiféle képzettségre. A bolygóműves váltó erre tökéletesen alkalmas volt, mi sem bizonyítja ezt jobban hogy a T modellből eladott 15 millió darabnál 19 év alatt a gyártása során alig-alig módosítottak valamit az autón, és a váltóműhöz nem nyúltak hozzá.
Galamb József terveit Henry Ford szabadalmaztatta.
"(A bolygóműves hajtómű, egyszerű volta, jó hatásfoka és jó terheléselosztása miatt sikeres lett, nem csak az autó-, de a repülőgép-iparban is. Az első világháború alatt Galamb harckocsikba is tervezett bolygóműves hajtóművet. A T-modellben két előre- és egy hátrameneti sebesség kapcsolható. A hátramenet és az első sebesség kapcsolásához a pedállal működtetett szalagfékek, a közvetlen (második) sebesség kapcsolásához pedig, a dörzskapcsoló működtetésére van szükség. A sebességváltó fogaskerekei állandó kapcsolatban vannak egymással, nem áll fenn tehát annak a veszélye, hogy váltásnál megsérüljenek.